Orgasme guide vol. 2

Tips til din orgasmetræning

Mit første fif til dig, når du ligger alene under dynen er, koncentrer dig om din vejrtrækning. Hold fokus på dig selv og dit åndedræt. Her er nemlig rigtig meget hjælp at hente for dig. Derudover, så spiller volumen på dine støn også en vigtig rolle. Jo mere lyd du sætter på undervejs, jo hurtigere vil din krops super fintfornemmende sansesystem (fra urtiden) vide, hvad den skal forberede sig på. Kip med dit underliv undervejs når du er kommet i gang. Læg evt. en pude under din lænd for at hæve dit underliv lidt op. Den manøvre gør, at blodgennestrøningen bliver bedre og dine kipbevægelser, vil føles mere behagelige for dig. Her taler jeg faktisk om, at du netop skal øve dig i at “fake it til you make it”. Når du har sex med dig selv, så gælder det faktisk om at bruge de kneb som virker, og det lover jeg dig med sikkerhed, at ovenstående gør.

Seksuel kommunikation

Min erfaring er, at jo bedre og jo længere man har kendt hinaden seksuelt, jo nemmere bliver det som regel for manden at tænde sin kvinde til de maximale højder. Vi kvinder tænder heller ikke altid på det samme. Vores lyst er også meget styret af vores hormonelle cyklus. Så det der den ene dag har føltes fantastisk, kan to dage efter føles alt alt for voldsomt eller omvendt alt for blidt. Derfor er det vigtigste set fra min sex-pert stol af, at vi virkelig virkelig er vores eget ansvar bevidst i den her sag. Med det mener jeg, at vi lige nu, må se at tage vores behov og følelser i forbindelse med sex, alvorligt. Vi skal øve og øve og øve os i, at turde risikere at vise vores sårbarhed, også indenfor dette område, så vi kan connecte endnu mere med hinanden, og så vores forståelse for vores køns forskelle, kan blive en force i vores sexliv. Så vi kan steppe vores intimitetsniveau op på et nyt niveau.
Vi må ikke ligge og gemme på tanker eller følelser inden i os selv, vi skal turde risikere vise vores sårbarhed. Turde kommunikere åbent og ærligt om vores seksualitet med hinaden, så ikke vi render rundt og gætter og tror vi ved, hvad den anden godt kan lide seksuelt.

Falske signaler til din mand

Når vi kvinder faker vores orgamse, så sender vi falske signaler til vores partner, som dermed ikke har en jordisk chance for at vide, hvad vi i virkeligheden tænder på og nyder ved sexakten. Derfor er den åbne, ærlige og sårbare dialog omkring hvad vi længes efter i vores sexliv, en samtale vi skal vove at tage. Vi skal finde modet i os selv, så vi kan komme de falske signaler til livs, og få det selvliv vi fortjener.

Manglende tid, fokus og tillid

Et tema jeg hører gå igen hos en del kvinder er, at i de situationer, hvor de har haft svært ved at kunne komme, har det primært handlet om, at deres partners fokus primært har ligget på målet (orgasmen) eller fordi, han ikke har givet sig tid nok, til at hun har kunnet fokusere på og slappe nok af i sin egen krop. Hvis tilliden har været sparsom og hun i bund og grund ikke har stolet nok på sin partner, har dette også betydning for om orgasmen og klimaks udebliver. Det kan også sagtens være helt i orden for kvinden, hvis hun er fyldt op af lykkefølelse eller kærlighed, tæthed og nus på anden vis. Men hvis rutinen for tit bliver, at kvindens tid bliver nedprioriteret, så skal vi igen være modige, og turde sige vores ønsker og læmgsler højt uden at blive mødt af modstand. Igen tryg intimitet kan kun ske, hvis man tør vise og være sårbar – også lige der.

Så dybe, tætte, fortrolige samtaler i tryghed, kan være med til at skabe et sexliv, som bliver rigtig godt for begge parter.

Mit råd – kend din egen krop, som en professor

Jeg tror på, at det er vigtigt, at man leger med sig selv og får iværksat en om ikke en daglig selfpleasurepraksis, så ihvertfald minimum 3 gange om ugen.
Når man går ind i dette space, er det ekstremt vigtigt, set med mine sexolog-briller, at man vælger at gå åbent og nysgerrigt på opdagelse i sig selv. Du skal ikke lede efter en særlig følelse eller måde det skal være på. Det der er, er godt nok. Nyd de følelser i kroppen, som kommer din vej. Der er ikke noget, der kan føles forkert eller for lidt. Det du mærker er lige præcis det, der skal være der, lige der.
Igen – vær nysgerrig. Det du giver opmærksomhed vokser. Så hvis du altid udøver den samme rutine, så får du den samme tur i rutchebanen hver gang (næsten). Så mit råd er. Prøv en ny berøring af, et sted på din krop, i minimum en uge af gangen. Du vil hurtigt mærke, hvordan dine sanser i dette område vil blive vækket, og du vil opleve nye “ture”, med et nyt fokus og sansning i din krop.

Sensualitetstræning

Når du er sammen med din partner, er det vigtigste i starten, at i tager jer god tid sammen. Her kan i sammen undervejs tale om og finde ud af, fx via sesualitetstræning, hvilke punkter på din/kvindes krop, som er ekstra følsomme og kan være med til at udløse en orgasme eller en orgasisk tilstand.

Nogle kvinder kan lettere slappe af og overgive hele dem selv, når de ved, at deres partner har fundet hendes “knapper” og kender dem godt.
Så føler de, at de nemmere kan overgive sig til at nyde sexlivet i stedet for, at de skal ligge med dårlig samvittighed over, at de ikke kan komme. Min erfaring er dog, at variation er langt at foretrække, da vi netop ikke har ens sensation/følelse i vores krop, da vores job, hverdagsliv og hormonelle cyklus også spiller ind på vores lyst og mulighed for at blive tændt.

Mit råd bliver derfor, at det vigtigste er, at vi bliver ved med at lege, være nysgerrige og undersøgende på hinandens kroppe. Vi skal så meget øve os i at slippe den dårlige connection fra hverdagen, så der netop kan blive skabt plads til mere intimitet og nydelse imellem os. Dette er incl. mig selv. Mindre hoved og mere hjerte og krop, er vejen til et godt og vedvarende sprudlende erotisk intimliv sammen.

Procesorienteret fokus

I virkeligheden, så får vi langt de bedste seksuelle oplevelser med hinanden, hvis vi har vores fokus rettet mod den smukke proces med connection mellem vores energier, sjæle og kroppe frem for orgasmemålet.
Så procesorienteret sex fremfor målorienteret sex, er i min optik vejen til de dybeste og mest forbindende erotiske oplevelser, man kan opnå med sin partner. En god måde at få dette til at ske er fx. ved at sætte den nødvendige tid af til en sensualitetsøvelse, hvor man træner den intime erotik, og måden man kan signalere, hvad man kan lide, og hvad føles mindre rart af berøringer.

Tid er en faktor

Sæt den mulige eller nødvenige tid af sammen. Aftal hvor meget tid og overskud i har mulighed for til at investere begge to. Jeg vil nemlig lige minde jer om en ekstra gang, at en god tommelfingerregel siger, at den tid det tager for en mand at få en orgasme/udløsning, skal ganges med ca 10, så har du ca den tid, det tager en kvindes køn at være åbnet op til sit fulde potentiale og være klar til penetrationssex.

Det må være de vise ord fra mig af om orgasme og intimitet for denne gang. Håber du blev lidt klogere, og du har fået mod på, at udforske dig selv nysgerrigt, på nye måder og med nye metoder fremover?
Skriv meget gerne en kommentar om, hvad du tænker om emnet onani/mastubation.

Varme hilsner Mette

Like & Share

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin
Del på email

Du kan kommentere længere nede.

Indlægget er skrevet af

Du kan følge mig her:

Andre indlæg fra Mette

Skriv et svar

Luk Menuen